Van Ivalo naar Skarsvag

5 augustus 2017 - Skarsvåg, Noorwegen

Het beloofde een sombere dag te worden. Nog net alles droog kunnen inpakken en op weg naar Karasjok, ons eindpunt van vandaag. Net over de grens, in Noorwegen. Tot Karasjok reden we in mist en motregen, jammer want de natuur moet mooi zijn als je het kan zien. We kwamen dus al vroeg aan en toen bleek dat de klok ook nog een uur teruggedraaid moest worden.

Somber weer en vroeg, conclusie: we rijden verder. In Noorwegen, werd het langzaam beter weer, lichter en het stopte met regenen. Hier kregen we uitzicht op fjorden en kale rotsige bergen. Dit is het landschap wat wij mooi vinden, ala IJsland, zeg maar. Ook de sneeuwgrens zakte behoorlijk evenals de temperatuur, het werd 9 graden maar door de wind voelt het koude aan.

In Skarvag, 10 km vanaf de Noordkaap, vonden wij een plek op de noordelijkste camping van Europa. Tot onze vreugde ging de zon schijnen, uit de wind zittend voor de tent zitten wij nu om 20.30 uur aan het water nog steeds in de zon. De weerverwachting is goed, vannacht wordt het zonnig.

Morgen naar de Noordkaap! Vandaag hebben wij 415 km gereden.

1. Carla:
    6 augustus 2017
    Prachtig zien jullie foto's eruit! Lekker die lange dagen, hier korten ze al weer. Fijne dag morgen op de Noordkaap.