Van Hamar naar Malmö, de circel is rond

14 augustus 2017 - Malmö, Zweden

Na een heerlijke avond en goed te hebben geslapen op weg naar het einde van het rondje scandinavie.

De start was namelijk bij "De Brug" van Kopenhagen naar Malmö en ons doel van vandaag was dus Malmö, die aan de brug ligt in Zweden.

Vanwege de prachtige route die wij de afgelopen dagen hebben gehad was de route naar Malmö eenvoudig en ronduit saai. Ook mede doordat een groot deel over een snelweg voerde.

Rond 15.00 uur waren we bij ons hotel in het hartje van Malmö. Lekker vroeg en met heerlijk weer. Wat wij niet wisten was het feit dat deze week de feestweek van Malmö was. Wel gezellig om door een stad te lopen vol met mensen die naar de festivals kwamen. Her en der stonden Podia waar artiesten hun best deden.

Malmö is een leuke stad, zeker met mooi weer. Als eerste wilden wij naar de "knotted Gun"een kunstwerk dat in het Centrum moest staan. Het was een bronzen beeld van een revolver waar een knoop in de loop zat.

Dit beeld stond voor : het oplossen van conflicten zonder geweld. Een prachtig thema en zeker mooi gemaakt.

Na het beeld te hebben bekeken  liepen wij, via een kermis, het centrum verder in.

Verbaasd stonden wij op het stadsplein voor een groot podium waar een artiest de longen uit zijn lijf schreeuwde op een soort AC/DC muziek. Kindjes die met de ouders mee waren droegen koptelefoons tegen de herrie. Vreemd maar wel slim. Wat een kabaal.

Zeker toen op een podium vlak er naast een stel barbaren begonnen te Crunchen.

Maar de Zweden vonden het mooi zullen we maar zeggen.

Wij dropen langzaam af richting de kleine straatjes waar we een Galerie tegen kwamen die leuke kunst ten toon stelde. Binnen zag Eveline, die vissen spaart, een paar leuke vissen. Gemaakt door plaatselijke, totaal onbekende, kunstenaars.

Dus twee vissen gekocht voor de collectie.

Oh ja. gereden kilometers 682