Van Alta naar Vittangi

8 augustus 2017 - Jokkmokk, Zweden

We staan op met zon en lekker aan de koffie. We zien dat de camping bomvol staat, hoogste tijd om te vertrekken. De route ging als eerste terug naar Finland, wat een rust, totaal verlaten wegen en geen dorp te zien. Alleen maar Lapland, moeras en rendieren.

Vlak voor de grens van Finland naar Zweden, reden we langs een boshut waar de zalmsoep werd aangeprezen, dat moesten we natuurlijk proeven! De hut werd gerund door 2 oude dames die achter een toonbank vol met gerookte vissen stonden. Na een maaltijd van zalmsoep, een moot gerookte zalm en een crêpe met slagroom stapte wij weer voldaan in de auto.

Vlak hierna staken we de grens met Zweden over op weg naar Vittangi. Daar aangekomen, viel de regen met bakken uit de lucht, van een blik op weer on line werden we niet vrolijker, het zou de hele avond en nacht door blijven regenen. Omdat bij de volgende geplande camping het weer beter voorspeld was besloten wij door te rijden. Helaas namen wij de regen en kou mee, dus tent in de auto gelaten en lekker in een luxe hotel.

Dat werd het Jokkmokk hotel te Jokkmokk, we besloten meteen voor 2 nachten te boeken. Vandaag een beetje teveel auto gereden, morgen een rustdag.

Wij hebben vandaag 608 km gereden.