Op weg naar Reykjavik

2 augustus 2015 - Reykjavík, IJsland

Na heerlijk te hebben geslapen in een warme kamer in een wat gedateerd guesthouse zijn wij na het frummelige ontbijt gaan inpakken. Bij het inpakken stond een franse motard (motorrijder) beduusd naar zijn motorfiets te kijken. Hij vroeg of wij verstand van motoren hadden omdat volgens hem allemaal olie uit zijn motor was gelopen. Jur heeft even vluchtig naar de motor gekeken en ontdekte dat de koelvloeistofslang van de radiator lekte. De motard sprong een gat in de lucht omdat het niet erg was en met een schroevendraaier was op te lossen.

De reis gaat naar Reykjavik via een aantal mooie watervallen. Svartifoss (de waterval) vonden wij het mooist en deze staat dus ook op de foto. Hierna zijn wij van de hoofdweg afgegaan richting Porsmork. Een onverharde grindweg waar er geen bruggen waren aangelegd maar doorwaadplaatsen. De weg was dan ook alleen toegankelijk voor off road motorvoertuigen. Deze weg bleek echter doorlopend te zijn waardoor we dezelfde route terug moesten. Wat een mooie natuur!

We hebben de route na Reykjavik, over de hoofdweg nummer 1, weer opgepakt. Hoe dichter we bij de hoofdstad kwamen hoe drukker het werd. Rond 16.00 uur bereikte wij een zonovergoten (17,5 graad) afgeladen stadscamping in Reykjavik.

We hebben 231 km gereden.

1. Ma:
    4 augustus 2015
    Zo zie je maar weer, dat je zelfs op reis nog mensen kunt helpen