De boot naar Torshavn

14 augustus 2015 - Tórshavn, Faeröer

Donderdag ochtend vroeg uit de veren. Het was nog stil in de straat waar wij verbleven. Op de motoren en ja hoor beiden deden het weer als vanouds. Op naar de haven waar wij geacht werden om 07.30 uur aanwezig te zijn om in te checken.

Daar was het al een hele bedrijvigheid omdat er al veel vroeger aan waren gekomen. Inchecken en dan met een groep motoren bij elkaar staan wachten tot wij uiteindelijk om 10.30 de boot in mochten rijden. Jawel de motorrijders voor Torshavn waren de laatste die aan boord gingen.

Eenmaal aan boord de boel weer tussen de vrachtauto's vastsjorren en naar de hut. Dat was dit keer op de achtste (bovenste) etage aan de uiterste voorzijde. Dit leverde de gehele reis een behoorlijk geschommel op.

Omdat wij op de Faröer eilanden (Torshavn) van boord moesten gaan, hoorden wij dat wij al om 01.00 uur de hut weer diende te verlaten. Dus direct na het diner slapen. Het zou een wel eens een moeilijke nacht kunnen worden omdat wij om 03.00 uur in de haven van Torshavn zouden staan.

En ja. 03.00 uur stond een groep van zo'n 20 motorrijders in het donker, in de stromende regen, in de haven van de Faröer eilanden. Niets was er open behalve de passagiers terminal van de boot waar een klein kioskje was.

Een aantal motorrijders ging vervolgens de duisternis in en wij bleven met een groep van 8 motorrijders in de hal achter om te wachten tot het licht zou worden. Een grappig gezicht van helmen en motorpakken in de kleine hal.

Uiteindelijk om 07.00 uur werd het droog en was het licht. Wij waren ondertussen gaar, evenals de rest. Hierop besloten wij alvast naar ons komende hotel te rijden om daar maar eerst eens te vragen of wij konden ontbijten. Torshavn zelf is namelijk tot 10.00 uur echt gesloten en uitgestorven.

In het hotel werden aller hartelijkst ontvangen en werd ons tevens direct de kamer al aangeboden. Hier maakten wij dankbaar gebruik van en doken na het ontbijt een paar uur lekker het bed weer in.

Toen wij wakker werden straalde de zon en zag alles er weer heerlijk uit. Dus vandaag niet rijden maar lekker de stad in.

Verders een rustige dag rond de haven in het heerlijke zonnetje. Morgen de eilanden verkennen.

6 kilometer gereden.

1. Ma:
    15 augustus 2015
    Nou jongens nog even jullie kunnen wel wat vertellen ook mooie foto's erbij. Goede reis .