Zuid Faröer eilanden

16 augustus 2015 - Tórshavn, Faeröer

Vandaag de laatste dag op de Faröer eilanden. Een route naar de zuidelijke kant. Ook deze eilandengroep zien er schitterend uit. Prachtig aangelegde wegen en wat een rust hier. Het vreemde is dat je op de Faröer geen rondjes kan rijden. De wegen gaan naar de uiterste punten van de eilanden of naar de dorpjes. De terugreis is dan dezelfde weg. Voordeel is dat je niet omgekeerd op de motor hoeft te zitten om alles goed in je op te nemen.

Ook vandaag deed het weer zijn best. De dag begon wat bewolkt maar later op de dag kwam de zon geregeld door en liep de temperatuur op tot wel 13,5 graden.

Is het al rustig op deze eilanden, de zondag nog meer. Niets is open behalve de tankstations waar iedereen dan ook samenkomt om koffie te drinken of om iets te eten. Daar troffen wij weer de twee engelse motorrijdsters aan die wij eigenlijk de gehele reis zo nu en dan tegen het lijf liepen. Een mooi stel. Beiden behoorlijk op leeftijd, gepensioneerd en samen één echte hobby "motorreizen". Aan de motoren te zien en hun verhalen aanhorend hebben zij de wereld overgereden. Amerika, Alaska, Peru en Nepal. Ja ze zien er wat vreemd uit maar wel gezellig.

Na de koffie reden wij met z'n tweeën weer lekker verder naar een uiterste punt waar een prachtig dorpje in een kom lag. Hierna retour naar de havenstad om nog even lekker in de haven te verpozen en te eten. Om 22.00 uur moesten wij weer klaar staan om in te checken voor de laatste bootreis naar Denemarken (Hirtshals).

Rond 23.00 uur stonden de motoren weer vastgesjord in het schip en wij lekker aan de borrel, voor het slapen gaan.

31 uur bootreis staat te beginnen.

168 kilometer gereden.

Dinsdagochtend verwachten wij om 10.30 uur in Denemarken aan te komen en te vertrekken naar een heerlijk Landhotel in Schülp in Duitsland. Woensdag richting Nederland.