West fjorden

4 augustus 2015 - Eldborg, IJsland

Na 2 nachten op de stadscamping  van Reykjavik eindelijk weer op de motor richting het westen van IJsland. Na 50 km, de hoofdweg 1 verlaten om niet door de tunnel maar langs het gehele fjord te rijden richting Borgarnes. Ook hier straalde de zon weer volop.

Bij Borgarnes merkte we dat de wind behoorlijk begon om te zetten dit bleek een voorbode te zijn voor het westelijk schiereiland waar we heen gingen. Hoe meer wij het eindpunt naderden hoe meer het begon te stormen. Het was lastig rijden, zeker op de onverharde wegen omdat je steeds uit het spoor geblazen werd.

Aangekomen op de camping Eldborg, waar geen tentje staat, besloten wij vanwege de storm de laatste kamer te nemen in het hotel. Dit bleek net als zovele zomerhotels het geheel jaar een kostschool te zijn die nu als hotel dienst doet, het ligt dan ook in teh middle of nowhere.

Na de bepakking van de motor te hebben gehaald hebben wij nog een bijzondere route weg nr. 55 gereden. Een pasroute die volgens de Saga nog geesten herbergt, het verhaal gaat dat menigeen  het gevoel heeft dat er een geest meereist op de achterbank. Wij hebben dit helaas niet meegemaakt.

Vanavond eten we voor het eerst WALVIS, aanbevolen door de chefkok, die ons beloofde dat het echt lekker zou zijn. Wij zijn nieuwsgierig.........  Dit bleek achteraf de niet beschermde dwergvinvis te zijn. Familie van de walvis. We hebben het gegeten maar het was bijzonder. Eerst lijkt het op rundvlees en even later proef je vis. Wennen dus.

Vandaag 250 km gereden.

1. Rola Hengstman:
    5 augustus 2015
    Wat fantastisch om zo te mogen rijden!
  2. Ma:
    5 augustus 2015
    Hallo jongens wat heerlijk dat jullie een zonnetje hebben, maar staan er wel bomen voor de schaduw ? (grapje, hoor)
  3. Ma:
    6 augustus 2015