Op weg naar Sint-petersburg

16 juli 2018 - Sint-Petersburg, Rusland

Vanmorgen vroeg zijn wij, Jur en Marlies, met het sprintertje naar Schiphol gegaan. Dit verliep langzaam maar goed. Ruim op tijd konden wij de bagage afgeven en snel door de douane.

Het zat dus lekker mee totdat iedereen met riem om in het vliegtuig zat en deze vertraging kreeg. Het luchtverkeer boven Duitsland was te druk. Ruim een half uur later dan toch de lucht in. Prima verzorging van de KLM met eten en drinken.

Na 2 uur en 3 kwartier stonden wij weer op de grond in Sint-petersburg. De douane was een makkie. Een nors kijkende dame ramde snel wat stempels in de paspoorten waarna wij verder konden. Dat ging snel zeg! En ja, zoals afgesproken stond een hele aardige Rus met onze namen ons op te wachten.

De Rus, Sacha, begon nerveus te bellen en vertelde dat de chauffeur eraan kwam. Alleen doordat het W.K.-voetbal afgelopen was werden er nu 60.000 voetbalgekkies met taxi's naar het vliegveld gebracht. Maar ach, het was mooi weer een half uurtje later was geen probleem.

De taxi was keurig en de alleen Russischsprekende chauffeur scheurde ons in 40 minuten naar het hotel midden in het centrum. Het is een keurig hotel met een beetje stug personeel.

Zo nu konden wij de stad in, eerst even om de hoek geld gepind. Marlies kwam erachter dat zij haar pas niet op "wereld" had gezet en had dus een goedkope middag.

Na even wat gedronken te hebben zijn we de Nevski Prospekt afgelopen naar de admiraliteiten bij de Beharivier.

Op zoek naar een leuke rondvaartboot liepen wij al snel tegen een Russische kebab aan die te link voor ons was. Dus op weg naar de volgende. De tweede werd het, achteraf de meest trage van de Neva maar we hebben wel heel mooi alles kunnen zien.

Na de boottocht zagen wij de Izaac Cathedraal en wilden naar het dak. 190 treden en daarna nog een hoge laatste trap, totaal 241 treden. Maar wat een schitterend uitzicht en dat voor maar € 11,-

Dit was genoeg voor deze dag, op weg naar het hotel. Tot morgen.

NB. wanneer je op een foto klikt onder het blog kan je alle foto's van vandaag doorschuiven.

1. Nathalie:
    17 juli 2018
    Super! Lekker genieten. Top om met je dochter te ervaren.
  2. Dennis:
    19 juli 2018
    Ziet er mooi uit. Gelukkig toch ook westerse letters op de borden?