Van Sint-petersburg naar Beijing

15 juli 2018 - Almere Thuis, Nederland

Morgen, 16 juli, start de reis voor Jur, hij gaat samen met Marlies naar Sint-petersburg. Zij blijven hier 2 dagen en hebben zoveel als mogelijk hoogtepunten op hun program staan. Op donderdag 19 juli gaan zij met de sneltrein naar Moskou, deze reis duurt ongeveer 4 uur. Eveline vliegt zondag de 22ste in de vooravond in, we kunnen dan nog gezellig met z'n 3tjes Moskou bekijken. Op 24 juli gaat Marlies in de namiddag weer naar Amsterdam en Jur en Eveline stappen dan de 25ste op de Mongolië-express.

Deze reis gaat van Moskou, via, Irkutsk (Baikal-meer) Ulan-bator, (Mongolië) naar Beijing. Als extraatje stappen wij uit bij het Baikal meer waar wij 2 volle dagen zullen verblijven en een boottocht gaan maken. Ook onderbreken wij de treinreis in Mongolië om vanuit Ulan-Bator een weekje met auto en chauffeur door het binnenland van Mongolië te reizen. Hier zullen wij overnachten bij families en slapen wij in ger-tenten. We eindigen uiteindelijk in Beijing, waar we 3 volle dagen zullen verblijven en zeker de Chinese muur en de verboden stad zullen bezoeken.

Wij zien ontzettend uit naar deze reis en denken alles voor elkaar te hebben. De inentingen zijn gehaald, met de visums is het uiteindelijk ook helemaal goed gekomen én Jur en Marlies zijn ingecheckt. De rugzakken staan gepakt en na een korte nacht zullen Jur en Marlies de reis starten om 5.45 uur en reizen van station Almere Parkwijk naar Schiphol, vandaar hopen zij om 9.20 uur weg te vliegen.

Anders dan gewend zullen wij dit reisblogs niet dagelijks vullen om de eenvoudige reden dat wij niet altijd internet zullen hebben.

1. Minet:
    15 juli 2018
    Wauw fantastisch! Ik zie uit naar jullie belevingen!
  2. Herman en Clarine:
    15 juli 2018
    Leuk om op deze wijze jullie op deze ondernemende tocht naar het OOSTEN te volgen. Veel reisplezier!
  3. Wim en Yvonne:
    15 juli 2018
    Helemaal top om jullie te volgen in deze reis naar het oosten
  4. Antoinette:
    15 juli 2018
    Wat een geweldig avontuur gaan jullie weer beleven. Met al die nieuwe belevenissen komen jullie weer wijzer thuis... de drie wijzen kwamen immers ook uit t oosten :-)
    Veel plezier!
  5. Jacqueline:
    15 juli 2018
    Wat een prachtige reis! En wat leuk om dit te kunnen volgen. Veel plezier!
  6. Lara Stojanovic:
    16 juli 2018
    Wauw wat een toffe reis gaan jullie maken. Heel veel plezier en ik kijk uit naar de verhalen:)
    Ik ben zelf volgende week ook 4 weken weg maar we horen elkaar snel.

Heel veel groetjes en geniet van elkaar,

Lara
  7. Nathalie:
    17 juli 2018
    Dat moet wel een prachtige reis worden. Heel benieuwd naar jullie ervaring. Heel veel plezier!
  8. Helga:
    30 juli 2018
    Jeetje wat een super leuke reis. En wat zal je vol verhalen zitten aan het eind van deze fantastische trip.
    Genieten samen, heerlijk.

Knuf Mij