Godafoss (watervalletje)

10 augustus 2015 - Reykjahlíð, IJsland

Het vertrek uit Husavik was stormachtig. Het had de hele nacht geregend dus de weg van het hotel omhoog was een blubberige uitdaging die zonder problemen werd gereden. Na enkele kilometers verlieten wij de asfalt weg en reden de onverharde weg de bergen in. Hier bleef het waaien maar er kwam wel zo nu en dan een zonnetje tevoorschijn. na kilometers door het berggebied te hebben afgelegd arriveerden wij bij het, volgens de toeristengidsen, bijzondere Myvatn. Volgens ons een meer, met wat vogels. Niets bijzonders maar enorm veel toeristen. Allemaal op advies van de reisgids waarschijnlijk. De weg rond het Myvatn was rustig en mooi. In de middag arriveerden wij bij een volgende toeristen topper. De Godafoss. Een zeer brede waterval die stuivend naar beneden viel. Ja dit was zeker de moeite waard. Een prachtig natuurverschijnsel. Na deze te hebben rondgelopen op weg naar het hotel. En ja weer twintig kilometer grindweg. Goed begaanbaar.

Het hotel was wederom een omgebouwde school. Maar nu kregen wij de blokhut als verblijf. Een nieuw huisje met echt alle luxe. Lekker even langdurig onder de douche.

Morgen staat het echte werk op het program, the Highlands.