Chinese bruiloft

1 augustus 2015 - Vík í Mýrdal, IJsland

Na een koude nacht was de ochtend bewolkt. Eerst lekker aan de koffie. Na het inpakken ging de route weer verder, nu richting Vik. Onderweg kwamen we langs de waterval Svartevoss, na de motoren op de parkeerplaats neergezet te hebben stond er een bordje "waterval 4,1 km" een pad dat recht omhoog liep de berg in. Na enkele honderden meters kwamen we tot de conlusie dat een wandeling van 8 km toch te ver is in motorpak en op motorlaarzen en besloten de waterval te laten voor wat ie is, er komen er nog wel meer.

Een enigszins saaie weg langs de kust met af en toe behoorlijke buien. Na 160 km bereikte wij onze bestemming Vik, gezien de kou van afgelopen nacht en het slechte weer heeft ons doen besluiten om ook hier een guesthouse te nemen.

Voordat wij naar het guesthouse gingen zijn we nog even naar het neergestorte vliegtuig van de Amerikaans luchtmacht gereden. Dit was een route over 20 km grindvlakte richting zee. Op zich een ervaring op zich. Bij zee lag het gehavende vliegtuig. Toen we bij het vliegtuig foto's wilde werden wij opgeschrikt door een rits fotograven die een chinese bruiloft aan het fotograferen waren. Het schaarsgeklede chinese bruidje stond te rillen van de kou. Na dat zij vertrokken waren konden wij toch nog leuke plaatjes schieten.

Op de terugweg een omweggetje langs grillige rotsen in zee. Het guesthouse zag er absoluut vintage uit, zoals alles in IJsland. Maar ja, wel warm en schoon. Vanavond is geen hamburgers maar een heerlijk maal in de bistro van Vik.

Vandaag 210 km gereden.

1. Cor smit:
    2 augustus 2015
    Ik mis hier wel de foto's van het Chinese bruidje.;-)
  2. Eveline Brand:
    2 augustus 2015
    Het is de dame in de rode jurk welke op de vleugel staat. Tsja, ze was vast geen maagd meer daarom geen witte jurk