Dag China, op weg naar huis.

17 augustus 2018 - Beijing, China

16 augustus 2018, de laatste dag in Beijing. Het is een mooie warme dag. Op straatjes het wederom enorm druk. Lopend door het centrum hebben wij nog even souveniertjes voor thuis gekocht.

We hadden eerder niets meer op het programma staan. Dus lekker slenteren op niets af.

In de middag lekker koel in het restaurant van het hotel nog maar even een borrel genomen. Rond 18.00 uur wilden we nog even proberen de verboden stad in te gaan. Op het  moment dat wij bij de grote poort kwamen werd deze net gesloten. Maar gezien alle drukte vonden wij dit niet zo erg.

Hebben vervolgens rond de verboden stad door diverse parken gewandeld. Onderweg wat vreemde zaken gezien. Oude vieze straatjes, etende mensen aan tafel midden omstraalt en een eend zielig aan een touwtje op de tegels voor het huisje.

We hadden meteen spijt van de Peking Duck gisteravond. Dat gaan we dus niet meer eten hier.

Wel nog een keer heerlijk vlees bij het restaurantje aan de overkant genomen. Ze kunnen hier best lekker Chinees eten maken in Beijing.

Omdat we de volgende ochtend weer vroeg op moesten voor het vliegveld maakten we het niet laat.

Airco op 17 graden en tukken.

18 augustus 2018, het is dan zover. Het laatste stukje van onze reis.

Op met de taxi naar het vliegveld en dan van Beijing naar Moskou en  van Moskou naar Amsterdam. Beide vluchten met moderne toestellen van Aeroflot.

Het eerste deel verliep soepel, op mijn bagage na. Mijn grote rugtas moest open. Alle batterijen er uit. Maar nog bleef hij piepen in de scanner. Fototoestellen leeg, powerpacks er uit en ja hoor mochten door. Vreemd dat die rommel wel in de handbagage mee mocht. Maar ja we vliegen met Aeroflot. Zoals ik al eerder heb gezegd. Rare jongens die Russen.

De vlucht naar Moskou bedroeg zo’n acht uur en van Moskou naar Amsterdam drie en een half.

Rond 22.30 uur kwamen wij aan op schiphol. Daar waar in Rusland, Mongolië en China overal een mannetje of vrouwtje voor was had Schiphol slechts 1 medewerker onder de bagageband werken. Resultaat was dat wij uiteindelijk rond 02.00 thuis aankwamen.

Moe maar enorm voldaan van de geweldige reis doken we onder de wol.

1. Helga:
    19 augustus 2018
    Met heel veel leesplezier meegenoten van deze bijzondere trip. En ik ken de schrijver niet maar compliment. Niet saai, niet te lang en goed beeld gekregen ( tenminste dat denk ik 😁). Sterkte met de opstart van het gewone bestaan.
  2. Dennis:
    20 augustus 2018
    Dit moet een bijzondere reis en ervaring zijn geweest, zoals jullie dat beschreven. Sterkte met weer het "normale" leven in NL.